(G)rapper Appa blijkt Justitie-ambtenaar

Na het ontkennen dat hij Geert Wilders wat zou willen aandoen, blijkt dat rapper Appa – oftewel Rachid el Ghazoui – voor de overheid werkt. De ambtenaar van Justitie heeft dan wel schijt aan de overheid en de regels hier in Nederland, dat geeft hem nog geen recht om Kamerleden te bedreigen.

Zo ondervond ook een 26-jarige Rotterdammer. Hij kreeg vandaag een celstraf van vier jaar, waarvan één voorwaardelijk. De veroordeelde begon begin 2004 met zijn haatspam aan Verdonk, Hirsi Ali (vzmh), Wilders en enkele Rotterdamse politici.

Of Rachid ook een celstraf te wachten staat lijkt onwaarschijnlijk. Hij was alleen opgefokt over de uitspraken van Wilders die haat en onbegrip aanwakkeren in deze tijden van toenemende polarisatie. Gelukkig weet Rachid het hoofd cool te houden en zou hij Wilders alleen nog maar ‘in zijn gezicht spugen’.

Justitie laat de Amsterdamse rapper Appa, tegen wie Geert Wilders aangifte deed wegens bedreiging, jonge gevangenen coachen.

Vrijdag deed Appa zijn eerste klus voor justitie. In een jeugdinrichting voerde hij gesprekken met jongeren. Hij gebruikt daar hiphop bij. Dezelfde dag deed PVV-leider Geert Wilders aangifte tegen de rapper. Appa had in deze krant gezegd: ‘Als ik Wilders ooit tegenkom, is ‘ie van mij. Ik zweer je, ik pak hem aan. Er zijn meer mensen bij wie die behoefte groeit. Men moet niet raar opkijken als Mohammed C. binnenkort opstaat. Als iemand een kogel door z’n fokking kop schiet, vind ik dat niet erg.’

In een persbericht licht Appa toe: ‘Ik pak Wilders inderdaad aan als ik hem zie, maar ik heb nooit gezegd dat ik hem iets fysieks aan zou doen. (…) Het is kenmerkend voor de toenemende polarisatie in onze maatschappij dat een dergelijke uitspraak van een moslim meteen wordt opgevat als doodsbedreiging. (…) Er is al genoeg haat en onbegrip sinds de moord op Theo van Gogh en Wilders is op een ordinaire manier bezig om deze sentimenten aan te wakkeren en uit te buiten. Politici zouden zich bezig moeten houden met het verenigen van mensen, met het lijmen van de maatschappij, niet met wiggen drijven en onrust stoken.’

Toch beantwoordde Appa vrijdag op 3FM de vraag wat hij zou doen als hij Wilders op dat moment tegenkwam zo: ‘Ik zou in zijn gezicht spugen. Serieus. Eergisteren, vorige week of vorig jaar zou ik hebben gelachen. Maar nu is hij te ver gegaan.’

Eerder dit jaar zou Appa optreden op een wervingsdag van de Amsterdamse politie. Die trok de uitnodiging in na vragen van deze krant. In zijn laatste nummer bezingt Appa dat hij ‘schijt’ heeft aan de overheid. Toch verbaast het hem niet dat Justitie hem nu inhuurt, zegt hij. ‘Die jongens in de gevangenis luisteren niet naar de overheid, wel naar mij.’

Bron: De Pers

Zie ook: Update: (G)rapper Appa komt met onzinpraat!

Geef een reactie

